Happy new year!! - Reisverslag uit Burrill Lake, Australië van Bas Custers - WaarBenJij.nu Happy new year!! - Reisverslag uit Burrill Lake, Australië van Bas Custers - WaarBenJij.nu

Happy new year!!

Door: Bassie

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 Januari 2015 | Australië, Burrill Lake

Dag lezers,

Aan iedereen die dit leest, een gelukkig en een gezond 2015! Aan iedereen die dit niet leest… Ook een gelukkig en een gezond 2015! Zoals jullie al hebben kunnen lezen of misschien al gezien hadden op facebook, we hebben het vuurwerk boven en op de brug van Sydney gezien. Wat een geweldige ervaring was dat! Het wachten duurde wel erg lang. We hebben nog langer moeten wachten op het mooie vuurwerk dan op een handtekening van Roger Federer in 2011… Ach ja… We waren eigenlijk gewoon iets te laat op locatie om een erg goede plaats te bemachtigen met de wandelwagen van Mika, maar na wat op en neer lopen en toch maar gokken op een goed uitzicht (want je weet tenslotte toch niet waar het vuurwerk precies zal knappen behalve dan in de lucht) was het toch gelukt om een plekkie te vinden. We hadden wel gehoord dat er een waterval zou komen vanaf de brug, dus die moesten we in ieder geval goed in het zicht hebben. Ik denk dat we rond 17.30u Sydney time op ons stekkie zaten en niet veel later begon het gebied zich steeds meer te vullen met mensen.

Had ik al geschreven dat het wachten lang duurde? Nou het duurde lang… Pfff gelukkig wilde Mika nog een beetje meewerken door weer veel contact te maken onze ‘buren’. De meeste kregen een boks of een high five, maar 1 was de gelukkige van de dag en die kreeg een volledige hug. Zonder het ook maar te laten weten wat te gaan doen sprong Mika er bijna letterlijk bovenop. Gelukkig kon de man ermee lachen en na wat kletsen en wat danspasjes van Mika konden we weer terug naar mama en ons plekje weer opzoeken om door te gaan met wachten. Rond half negen werden er wat testjes uitgevoerd, dus iedereen stond op om te kijken. Het ‘kinder-vuurwerk’ zou toch pas om 21.00u moeten beginnen, maar het was dus een test. Vooraf waren er nog wat helikopters in de lucht die Mika ook erg leuk vond en waren er nog 2 of 3 stuntvliegtuigen wat trucjes aan het doen, dus er was gelukkig nog wat afleiding. Het ‘kinder-vuurwerk’ begonaardig stipt om 21.00u en duurde een minuut of 8, dit zag er al aardig goed uit, maar dat kon natuurlijk niet opwegen tegen het echte werk van 12 uur! WOW! 14 minuten knallen en er vlogen wel duizenden dollars de lucht in. Mika was ook nog wakker, want deze jongeman wilde maar niet in slaap vallen. Met z’n drieën hebben we er enorm van genoten, maar dat is denk ik wel duidelijk geworden. Voor de liefhebber die de volledige 14 minuten wilt zien, die weet ons wel te vinden!

1 januari 2015, de dag eerst maar eens beginnen met een goed ontbijt. Gelukkig konden de mensen in de travellodge ons op onze wenken bedienen. Hierna nog maar even de stad in om door de Sydney Harbour te scheuren op de speedboot! Vanaf the opera house vaarden we naar Watson’s bay, dit werd ons aangeraden door de mevrouw van Captain Cook (speedboat gastvrouw). Hier zijn we naar the Gap gelopen (een soort grote inham) en daarna nog ff met Mika bij de lokale speeltuin even gespeeld. Daarna met de boot naar Darling Harbour waar we met Mika naar de visjes gingen kijken in het Sydney Aquarium. Dit vond onze boef geweldig, maar hij begon toch wel wat moe te worden. De middagslaapjes pakt hij nu toch iets meer op en als hij ze dan toch overslaat dan is het gelijk te merken (niet in positieve zin ;). Er zouden 13.000 vissen/zeedieren zwemmen en iets van 700 verschillende soorten zijn. We hebben dan ook vanalles gezien van haaien tot schildpadden en van dugongs tot roggen. Er waren 2 mooie tunnels gemaakt waar we doorheen konden lopen en de vissen zwommen over ons heen. Dit was erg mooi gemaakt (omdat het aquarium ook echt middenin Sydney ligt). Als afsluiter was er nog een gigantisch raam waarachter nog koraal te zien was en nog vele zeedieren. Verder nog even shoppen, maar dat kan ook niet anders met Nicole! : -)

2 januari. De dag van de sky-dive. Eigenlijk wilde Nicole de 31e nog springen, maar dit kon helaas niet doorgaan want de maatschappij had geen kinderstoeltje om Mika te vervoeren. We hadden ’s morgens weer een camper opgehaald (niet onze oude camper, maar een schijnbaar iets nieuwere of in ieder geval met minder deuken erin) en we reden richting locatie. In de verte zagen we al een klein vliegtuigje vliegen en niet veel later een paar parachutisten! Nicole was geen moment zenuwachtig, Bas snapte daar maar niets van. Terwijl Nicole de geel/rode overall aantrok en instructies kreeg, mocht Bas weer achter Mika aanrennen die weer met vanalles bezig was dat papa toch liever niet had. Na de instructies mocht mama het vliegtuig in en Mika mocht niet mee. Een kwartiertje later of zo begonnen er wat mensen zich te bewegen bij de landingsplaats en warempel, daar kwamen ze al weer aan. Snel de camera erbij pakken en foto’s maken. Nicole kwam met een oranje parachute naar beneden, maar daar waren er 2 van. Gelukkig was Nicole de enige die een rood/geel pak aanhad en de rest was geheel in blauw gehuld. Nicole was zo best snel gevonden. Klik, klik, klik deed de (sport-stand op de) camera en daar lag Nicole op haar bips op het gras, veilig geland. Wat een ervaring was het! Misschien waren de verwachtingen wat hoger dan de uitkomst maar deze kan van de bucketlist af!

3 januari, Bondi beach it is! Van de camping in Sydney naar Bondi zou het een half uurtje rijden zijn, zo’n 30 kilometer. Uiteindelijk hebben we er een dik uur over gedaan, wat een rij aan stoplichten… Hoe te parkeren daar was een groot vraagteken, want de regels waren niet zo scherp (of wij waren niet zo aan het opletten). Iemand aan de overkant vertelde ons dat we er 2 uur mochten staan en daar zijn we maar gemakshalve vanuit gegaan. Tijdsdruk, dat is iets wat je niet wilt op vakantie… Even snel insmeren en richting het strand! De Bondi lifeguards even van dichtbij bekeken en op de foto gezet, hierna de omgeving nog ff snel op de foto en de zee in! Mika vind de zee helemaal geweldig, dus we blijven de kustlijn lekker volgen deze vakantie. De zee uitgaan is nog steeds moeilijk, maar met wat afleiding en eten komen we een heel eind. Nog even een nieuw shirtje kopen (Nicole is er namelijk ook bij) :-P en dan snel weer terug naar de camper. Die stond er gelukkig nog en ook geen boete! Bedankt nog dame van de overkant (als je dit leest). Verder door langs de kustlijst van oost Aussie! We wilden doorrijden naar Kiama, maar daar aangekomen bleek deze camping al volledig volgeboekt… Hebben wij weer. Dus toch maar weer ff rondbellen waar we wel terecht konden. Nu zijn we in Ulla Dulla, where’s never a dull moment! Dat moet dus wel goedkomen. We blijven hier 2 nachten en het lijkt erop dat we gewoon goed werkend internet hebben dat ook nog eens gratis is! Het moet niet gekker worden. Dus morgen weer ff skypen met het thuisfront en uiteraard dit verslag erop gooien! Wat we morgen gaan doen is nog een vraag, misschien een bootje of waterfiets huren en een beetje op het meer hier in de buurt ronddobberen, lekker relaxen, het is tenslotte vakantie!!

Tot het volgende verslag! Dikke kus van BNM!

• 03 Januari 2015 - 14:43

Nelly C:

Hallo kids,
    Leuk verslag weer! War maken jullie veel mme.
    En Nicole hoe was het sky-diven, eng of mooi?Jammer dat er geen foto bij zit. Maar die zien we nog wel een keer.
    Jaarwisseling is dus ook goed verlopen bij jullie.Hier ook, ook mooi vuurwerk maar niet zo spectaculair als bij jullie!Nieuwjaar bij opa en oma in Tienray geweest.
    Hier de laatste appelbeignets opgegeten met de rest van de familie.
    Eef heeft vannacht bij Noor en Faas gelogeerd. Daar wel eindelijk weer goed geslapen.
    Nu gaan we naar Venray naar Anne-Mieke S haar appartement kijken en om half 7 zingen we het Nieuwjaarsconcert in Blitterswijck samen met de fanfare.
    Weer veel plezier voor jullie hugs en xxx PME

• 03 Januari 2015 - 14:48

Bas Custers:

Foto's moesten nog geplaatst worden mam! Die staan er nu wel op! ;-) Morgenvroeg even Skypen dan? Hier is het nu namelijk bedtijd (10 uur later dan bij jullie). Ik sms nog wel even hoelaat, ik denk rond 10.00u jullie tijd, misschien iets eerder als Mika al moe is. xx

• 03 Januari 2015 - 15:21

Cin:

Heey Nicole, Bas en Mika, zo te lezen genieten jullie met volle teugen, goed zo!!! Leuk zeg om jullie verslag te lezen en dapper Nicole sky-diving

• 03 Januari 2015 - 16:44

• 03 Januari 2015 - 16:44

• 03 Januari 2015 - 16:45

• 03 Januari 2015 - 20:27

Annie En Johan:

Hallo Kinders

Wat een leuke foto's, en wat hebben jullie weer leuke dinge mee gemaakt en gedaan.
    Mooi het vuurwerk wat ik op de foto van de telefoon zag.
    Wat een grote haai op de foto of hoe heet die vis, zwaardvis ?
    En zo te zien geniet Mika met volle teugen.
    En Nicole wat een super sprong.
    Was die voor herhaling vatbaar ?
    Of was een keer genoeg.
    Nou wij wensen jullie nog veel plezier en blijf genieten,
    Tot over een paar weekjes xxxx pap mam opa/ oma.

• 04 Januari 2015 - 21:03

Mies:

Hi lieve BNM,

Wat een super leuke verhalen en foto's! Wat krijg ik een spijt dak niet ben meegegaan ;P maar gelukkig waan ik mij in het mooie OZ door deze prachtige verhalen. Nicole im so proud of you....met je skydive sprong! Zou het graag ook een keer willen doen alleen ben ik wel een beetje bang voor hoogtes :P Super kewl van je Bas...surflesje nemen, erg moeilijk maar zkz te moeite waard om een keer gedaan te hebben! Wat leuk dat Mika ook geniet van het strand ect. Kijk al uit naar jullie volgende verhaaltjes! Liefs en tot snel...Xx

• 07 Januari 2015 - 16:52

PTTR:

Retevet luitjes, fijn om te lezen dat alles goed gaat, het blijft een loeiert van een onderneming. Je valt er wel vanaf in je gezicht tijdens zo'n dive, vind je ook niet Nicole?????? Jullie ook de beste wensen en tot de volgende keer maar weer. . . .

• 08 Januari 2015 - 23:21

Leonoor:

hoij aussies
    Wat Nicole ik durf niet te vliegen zoals je altijd zegt
    Je vliegt zelfs zonder vliegtuig en dat nog met een lach op je gezicht
    zoals frans hier langs mij zegt nou die nicole houd wel van een avontuur frans heeft zelf ook al een keer de skydive sprong gedaan in texel
    Mooie foto's zo vanuit de lucht en op het strand en ook weer een mooi verslag En zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin
    Dus geniet nog lekker vooral van het mooie weer want hier is het lekker nat
    tot het volgende verslag
    heel veel groetjes liefs