Melbourne Baby, Yeah! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Custers - WaarBenJij.nu Melbourne Baby, Yeah! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Custers - WaarBenJij.nu

Melbourne Baby, Yeah!

Door: Bas Custers

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Melbourne baby, yeah!

We zijn in Melbourne! We hebben de camping bereikt van onze laatste dag met de camper en we verblijven op de camping waar we in 2011 gestart zijn met kamperen. Er is in 4 jaar veel verandert. Zo is er een geheel nieuw winkelcentrum binnen een kilometer neergeploft en zijn er veel nieuwbouw projecten gestart en afgerond. Vele nieuwe woningen zijn geplaatst en hebben er zelfs voor gezorgd dat wij ons toekomstige huisje (dat we in 2011 aanwezen als toekomst huisje) niet meer terug konden vinden. Niet dat we zo overdreven hard hebben gezocht (want de zon schijnt hier in Melbourne gelukkig goed), maar er zijn in 2015 wat meer potentiële huizen bijgekomen op de lijst van toekomstige huisjes! : -) We weten nu al dat we van verschillende mensen niet mogen gaan verhuizen, maar we zullen er zeker wel goed over na gaan denken! We love this city!

Op de camping hebben we nog even de was bijgewerkt en de koffers vast deels ingepakt, want we moesten alles weer in zo min mogelijk koffers stoppen (dit is dan minder sjouwwerk voor Bas). De vacuüm zakken leken goed te helpen alleen zijn deze zakken totaal niet buigzaam meer en zo helpt het op de koffer gaan staan om hem te sluiten niet. Misschien dat iemand nog goede tips heeft voordat we woensdag weer in de vlieger moeten stappen en toch alle zooi weer mee terug kunnen nemen? Uiteraard zullen er toch weer enkele dingetjes opgeofferd moeten worden en zo zijn er al verschillende handdoeken verdwenen.

De camper is ingeleverd zonder problemen en het feit dat de barst in de voorruit niet kleiner was geworden klaagde men er bar weinig over. ‘Jullie zijn ervoor verzekerd? Prima, dan krijgen jullie de borg terug en verder is alles in orde!’ Mooi, dan bel maar een taxi met kinderzitje en dan gaan we naar ons hotel. Hmm, kinderzitjes wordt moeilijk, dus zet Mika maar gewoon in de gordel bij, dan is het goed… Met Mika in de gordel… Euhm nee dat wordt lastig… Dan maar met veel moeite hem rustig houden en hopen dat de chauf rustig rijdt. De chauf was een schappelijk man en bracht ons veilig bij ons hotel. De kamer die we kregen hier ziet er prima uit alleen is er geen kinderbedje. Mika ligt dus op de slaapbank en dit lukt eigenlijk prima. De eerste dag (zaterdag 17e) hier ging de man nog niet meteen slapen, want er was wel een middagdutje gedaan. Op zondag ging dat al een stuk beter (middagdutje ook overgeslagen) en sliep hij vrijwel meteen. Dit was op 20.00u op 18-1, dus proficiat nog Mieske (renmaatje), ik hoop dat je wel goed blijft trainen, want ik houd hier alles goed op peil…. *ahum*

Ons hotel ligt op een mooie locatie in de buurt van het tennis en we zitten pal naast het skydeck. Dit is de hoogste toren in Melbourne en een ware trekpleister voor toeristen. Wij slaan hem vooralsnog over, want we zijn er al een keer in geweest. We vertrokken de eerste dag gelijk naar (hoe kan het ook anders) de betonnen sportvelden van Melbourne. Dit maal zijn we er een keertje niet naar binnen gegaan, wel hebben we vanaf de brug even naar binnen gespiekt of we de Nederlandse Richel Hoogenkamp konden zien meppen. Achteraf blijkt in ieder geval wel dat ze gekwalificeerd is en dit is natuurlijk vanwege onze support! We wilden ook nog een steenworp verder een blik in een groot stadium gaan werpen, het cricketstadium. We hebben er helemaal niks mee, maar het was open voor publiek om een rondleiding in te volgen. Het is de nummer 1 sport in Aussie, dus waarom ook niet? Een kort rondje bij de ingang liet ons een flinke entreeprijs zien en een sneakpeak op het museum waar we niemand van kennen, bracht ons op de conclusie om de tour maar niet te gaan volgen. We keken nog even snel naar binnen naar het grote veld en zwaaiden af richting de city. Een korte wandeling later waren we al op het federation square. Hier nog even naar de nieuwe iphone gekeken en deze is hier toch wel een stuk goedkoper dan in Nederland, dus Bas moet zichzelf toch nog even achter zijn oor krabben of hij ook niet moet gaan upgraden. Waarschijnlijk zal dit deze reis wel gaan gebeuren. Nog even spieken naar de prijs in Dubai, want daar zijn we straks ook nog ff en dan beslissen waar hij hem koopt!

Op zondag hebben we ook weer genoeg gelopen in the city en zijn we met een koetsje met 2 paarden door Melbourne gebonjourd. Geweldig (voor Mika dan, Bas vond het niet zo en vooral aan de prijs). Voordat we achter de paarden hingen zijn we nog naar St. Kilda geweest. Hier is een luna park en een stuk strand (misschien) aangelegd. In het luna park hebben we een Unlimited polsbandje gekocht voor Mika waardoor hij oneindig in verschillende attracties mocht; een carrousel, vliegtuigjes, een spiegeldoolhof en vliegende olifantjes. De kleine man heeft genoten, maar wilde toch ook weer graag in de grotere attracties (dat wordt later duur als hij groot is). Ook het strand was voor hem weer een genot! Het blijft mooi die oceaan! Tevens heeft Mika hier nog even geoefend op de Joep – Walk, ( zie foto )Daarna met de tram weer terug naar de city, nog ff dineren en dan weer naar bedje.

Maandag; De Australian Open 2015 begint weer en ditmaal weer met ons erbij! Uiteraard zijn we vanaf de opening aanwezig al zijn we dit jaar wat zuiniger geweest met het aanschaffen van kaarten. Voor Bas en Mika hebben we alleen ground passes gekocht en Nicole heeft een upgrade voor de Rod Laver Arena. Dit is het grootste stadium hier en hier mag Roger die avond ook een balletje slaan met een of andere chinees (hetgeen natuurlijk een bijzaak is). Er werd natuurlijk veel getennist en we hebben naar Igor Sijsling en Kiki Bertens met name gekeken. De eerste vloog er helaas uit en Kiki pakte wel een overwinning op een agressieve kleine aussie. Helaas was deze wedstrijd wat uitgelopen waardoor Nicole al moest vertrekken voor de 1e set was afgelopen, anders miste zij een minuut van Roger en Mika en Bas hebben tot 20.00u gekeken waarin Kiki 2 matchpoints miste en het op 1-1 kwam in sets. Toen nog snel even eten en naar bed met de kleine man. Hij had wel een middagdutje gedaan, maar dat was een late en pas vanaf 17.00u. Hij blijft tegen de slaap vechten en wil hem toch liever overslaan, maar hij heeft hem nog steeds wel nodig merken we.

Vandaag dinsdag heeft hij zijn slaapje wel overgeslagen en dit was aan het einde van de middag wel te merken. Na een intensieve 2e dag tennis waarin helaas weer twee Nederlanders zijn uitgeschakeld (Robin Haase en Richel Hoogenkamp) zagen we op de indeling voor dag 3 dat Roger ingepland was aan het einde van de dagsessie. Nicole is verheugd, Bas wat minder, want dit houdt in dat Nicole dus weer een ochtend/middag gaat liggen smelten in de Arena. Twee dagen tennis was voor Bas en Mika wel weer genoeg en wij gaan kijken of we morgen nog ergens een binnenspeelplaats kunnen vinden of iets anders leuks voor Mika. Nicole zal wel een paar foto’s maken waardoor wij weer kunnen zien hoe Roger van de ingang helemaal naar zijn bankje loopt en daar zijn racket uitpakt en dan naar de scheids loopt voor de toss ( en dat allemaal in een stuk of 100 foto’s).

Ja wat moet ik er nog meer over schrijven? Het blijft het mooiste grand slam toernooi! Het is goed georganiseerd. De mensen blijven vriendelijk hier, op 1 enkeling na (een echte ouwe kwal met een regelboekje erbij die echt alle regels erbij pakte, maar ons toch niet wist te overtuigen dat we de buggy van Mika niet bij ons mochten zetten).

Morgen vliegen we dus naar Dubai waar we nog 2 nachtjes zullen gaan slapen om vervolgens weer de lange broek aan te moeten trekken in het koude kikkerlandje… De vlucht is rond 22.30u en zal ons na een 13-14 uur vliegen ons afzetten op onze bestemming. We hebben nog geen idee wat we daar moeten doen, maar dat zal ook nog wel goed komen! ( Nicole zegt terug vliegen naar Melbourne )

Xjes de familie aussie!

• 21 Januari 2015 - 08:31

Nicole En Ron :

Wat en leuk verslag en goed om te horen/lezen dat jullie het goed met jullie gaat. Zo te lezen zouden jullie nog weken da vol kunnen houden. Geniet nog maar lekker van het mooie weer want hier is het echt super kout

• 21 Januari 2015 - 09:42

N Custers:

Hallo kids,
    Wat een belevenissen weer daar bij jullie. En die zon!! Hier heeft het weer gevroren vannacht. Kunnen jullie je nu even niet voorstellen daar met die lekkere temperaturen.
    Toch maar niet blijven wonen hoor. Op huizenjacht hoeven jullie ook niet daar!Het huis in landweert is prima voor jullie.
    Fijn om te lezen wat jullie allemaal weer meemaken.
    En dan nu nog het tennis hè Nicole! geniet er maar van! En zo te zien is Mika ook op weg naar het toernooi!
    Jong geleerd...Geniet nog van de laatste daagjes daar en dan zoals Bas zegt: weer in de lange broek en een trui erbij .Een goede terugvlucht en tot gauw!!
    Groetjes, hugs, xxx van ons Pap,Mam , Eef!

• 21 Januari 2015 - 10:13

Jeanette:

Ha luitjes,
    Heerlijk dat jullie zo genieten van deze trip! Bij het lezen van het reisverslag krijg je zin om de koffers te pakken.
    Een hele fijne terugreis en tot ziens!
    Groetjes Jeanette

• 21 Januari 2015 - 15:28

Johan En Annie Van Tilburg:

Hallo kinders

Wat een uitgebreid verslag weer van jullie vakantie belevenissen.
    Ja en dat tennis dat is wel een van de hoogte punten he Nicole !
    En ik zie dat Mika ook al de smaak te pakken heeft.
    Ziet er leuk uit met dat tennisracket.
    Wordt misschien wel een hele goeie.
    Ik denk wat is de Joep walk.
    Maar toen ik de foto's zag wist ik het.
    Weer erg mooie foto's gemaakt.
    Jullie zitten op dit moment in het vliegtuig naar Dubai, lange vlucht.
    Wij wensen jullie straks in Dubai nog mooie vakantiedagen en tot zaterdag.
    Geniet van het zonnige weer want hier is het niet zo warm .

Groetjes pap mam opa/oma

• 22 Januari 2015 - 19:31

Sandra:

Hallo familie Aussie,

Wat zijn die 5 weken snel voorbij. Leuke foto's van down under. Nu nog even in dat rijke oliestaatje en dan terug op hollandse bodem. En Mika is een echt jongentje geworden maar ja hij is ook al bijna twee.
    Geniet van de laatste dagen.

Michèle kijkt er erg naar uit dat jullie weer thuis zijn.